
Fruit Logistica 2020 kiállítás, Berlin
A 2020 évi Fruit Logistica kiállításon való részvételt a Zöldség Világ Kft. az Agrármarketing Centrum által meghirdetett közösségi, magyar standon való helybérléssel valósította meg.
A Berlinben minden év februárjában megrendezésre kerülő, a zöldség-gyümölcs szakmai krémjének európai csúcstalálkozója két okból is fontos a Zöldség Világ Kft-nek.
Az egyik, hogy a cég megismerje a külföldi trendeket, újdonságokat, és ezek ismeretében fejleszthesse termékkínálatát, csomagolási technológiáját, termékeinek előkészítési lehetőségeit. A másik ok pedig az, hogy a cég bemutatkozhasson a közösségi stand keretein belül a világ minden területéről érkező kereskedőknek.
A kiállításra a Zöldség Világ Kft. képviseletében idén Rácz Gellért ügyvezető, Rácz József kereskedő, Kígyósi Ferenc és Tóth Tibor tagok utaztak ki.
A stand kialakításába és elhelyezkedésébe nem volt beleszólása a cégnek, ezt az Agrármarketing Centrum bonyolította. Szintén az Agrármarketing Centrum bonyolította a magyar stand kommunikációját és marketingjét.
A standot már évek óta kivitelező IDMC KFt. segített az építő/bontó és a kiállítói belépőn felüli heti jegyek beszerzésében. A szállást és az utazást a Proko Travel utazási iroda biztosította.
Az idei évben a Zöldség Világ Kft. több friss árut szeretett volna bemutatni a standon rendelkezésre álló pultokban, így az a döntés született, hogy Rácz József kereskedő saját autójával, egy nappal hamarabb, friss termékekkel ellátva érkezzen meg Berlinbe, és a termékeket a Fruit Logistica kiállítás megnyitása előtt elhelyezze a Zöldség Világ Kft. standján. Ebben a tevékenységben segítségére volt Pónyai Réka marketing munkatárs is.
A Zöldség Világ a partnereinek e-mailes meghívót küldött, aminek a segítségével sikerült egyeztetni 3 tárgyalást, főleg német partnerekkel.
Az akkor kezdődő koronavírus hírek miatt azonban a külföldi partnerek nagy része lemondta az utazást, így az előzetesen egyeztetett személyes találkozókra végül nem került sor. Szerencsére voltak olyan üzletfelek, akikkel ugyan nem volt előre megbeszélt időpont, mégis meglátogatták a Zöldség Világ Kft. standját. Így például vendégünk volt a FAKT Ag vezérigazgató-helyettese, dr. Nicolai Ulrich; a NAK osztályvezetője dr. Mártonffy Béla is.
A standon Pónyai Réka marketinges fogadta az érdeklődőket, és a Zöldség Világ megfelelő képviselőihez irányította őket.
Az idei kiállításon már érezhető volt a Covid-19 vírus elterjedésének hatása: a megszokottnál jóval kevesebb látogató, és sokkal kevesebb kiállító vett részt a 2020-as Fruit Logisiticán.
Konkrét üzletek ezen a kiállításon nem köttettek, viszont a kapcsolatfelvételek új, jövőbeni partneri kapcsolatok létrehozásával kecsegtetnek.
A standon a Zöldség Világ Kft. tagjainak termékei, főleg paprikafélék (sweet palermo, tv paprika) kerültek kiállításra. Idén nem csak a lédig, hanem a csomagolt termékekeinket is bemutattuk.
A Zöldség Világ Kft. két tagjának, Kígyósi Ferencnek és Tóth Tibornak a fő terméke a paprika. A kiállítási standon való megjelenésük segített abban, hogy a termékekkel, technológiával, csomagolással kapcsolatban feltett szakmai kérdéseket megválaszolhassuk.
Azzal, hogy arcukat adták termékeikhez, bizalmat ébresztettek az érdeklődőkben, jobban megjegyezték nem csak őket, de a Zöldség Világ Kft-t is. Ez a tény pedig mind a tagoknak, mind pedig a Zöldség Világ Kft-nek is versenyelőnyt jelent a telített paprika piacon.
Sok beszerző csak közvetlenül a kereskedőkkel találkozik, így ők is új, beszerzői munkájukat megkönnyítő ismeretekkel gazdagodhattak két tagunkkal folytatott beszélgetéseik során.
Idén az AMC nem szervezett látványkonyhát, és a fokozott egészségügyi intézkedések miatt nem kóstoltathattuk.












